tirsdag den 15. marts 2011

Mit alfabet

A: Arbejde










Før: For et par uger siden tjente jeg penge som testperson på en smart phone. Det var rimelig stressende og krævede alt for meget improvisation, men rart med de 350 kroner i hånden.










Nu: Jeg er blevet rigtig glad for arbejdet i børnehaven. Børnene er så bedårende. De er begyndt at ville have mig til at tegne alt muligt til dem (slot, prinsesse, barnevogn, legeplads, is, kat osv.).
Jeg er der godt nok kun 3 timer om ugen, så når jo heller ikke rigtig at blive træt af dem ;)










Snart: Til april starter jeg i Tivoli igen.

B: Buffy the Vampire Slayer

Jeg har været lidt for glad for BtVS på det seneste. Ville egentlig bare lige gense først episode (nostalgi!). Derefter begyndte jeg at se alle episoder med Spike (den hotte fyr med hvidt hår på billedet), hvorefter jeg endte med at se alle de resterende også. På få uger har jeg altså fået set 7 sæsoner (SYYYYYV!!) af små 144 episoder.

C: Cykel
Vigtigt redskab! Mine vigtigste, nyligste, længere ture, der burde inkludere en cykel:















Til Oscaruddelingen valgte jeg at tage bussen, da
1) jeg så det hos Anna (hvilket er 50-60 min. på cykel),
2) showet varede til 06, hvilket betyder næsten ingen søvn og
3) skulle i skole dagen efter (hvor timerne viste sig at være aflyste)




Her burde jeg nok have indsat et af de billeder fra facebook, den søde Louise tog, men valgte i stedet at finde skolens logo på grund af ... dovenskab?
Gamle Elevers Fest på mit gamle gymnasium. Cyklede selvfølgelig, da det lægger lige i nærheden. Festen varede kun til, 01 og ingen valgte at tage videre. Øv, øv. Men fik genset en masse søde mennesker.








Fødselsdag hos Frida. Inde i byen: cyklede. Festen varede til 08, så jeg var en temmelig træt cyklist.












Black Swan. Så filmen inde i byen, men det fantastiske og underlige ved denne cykeltur er, at BROEN GIK OP. Har aldrig, aldrig set broen oppe før, selvom jeg godt vidste, at den kunne det. Filmen var nu også meget god x)

D: Diverse
FAMILIEstatus: Kusinen og søster kom over og holdt fastelavn hos mig. Vi var dukker.
Holder fødselsdag/housewarming for fars side af familien på søndag, for mors side i næste uge.

LEJLIGHEDsstatus: Her er blevet virkelig hjemligt. Min mor og far og jeg har i et smukt samarbejde (over to gange to og en gang og uden at min mor og far var her samtidigt) fået lavet loftslampen i stuen. Tusind tak begge to!

PENGEstatus: Feriepenge og penge tilbage i skat, yay. Solgte desuden vaskemaskinen for en tusse. Købte til gengæld et 40 tommers tv til 4444.

SKOLEstatus: Har lige afleveret en dum ekstraopgave, så nu er der bare lektier at læse, lektioner at dukke op til og oplæg.

VENNEstatus: Har ikke set folk i rigtig, rigtig, rigtig meget for lang tid. Mange af dem kommer dog heldigvis til fest på fredag. Men ikke Sophie, for hun er i Kina! (at være utilfreds).

EFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ:
Skulle bare lige vise, at jeg godt kan hele alfabetet. Orker bare ikke lige at skrive mere. Desuden fylder indlægget allerede, endnu engang, virkelig meget. Så som en sidste ting vil jeg bare sige:

"The torch I bear is scorching me
Buffy's laughing I've no doubt
I hope she fries
I'm free if that bitch dies
I better help her out!"
Spikes del af sangen "Walk through the fire" fra episoden "Once more with feeling"

Den sang har jeg hørt igen og igen og igen de sidste par dage. Kan ikke få nok af den. Elsker Spikes del. Den viser hvor fantastisk splittet en personlighed han har. Generelt er Spike også bare dejlig.









Spike?
Spike ...
SPIKE!!!
(Og hvad så om James Marsters nærmer sig de 50. Spike er Spike er Spike er skøn!)

Buffy: "... in five words."
Spike: "Out. For. A. Walk ... Bitch."

Anya: "She came from the grave much graver"
Spike: "First he'll kill her then I'll save her"
Tara: "Everything is turning out so dark"
Spike: "No, first I'll save her then I'll kill her"
Willow: "I think this line's mostly filler"
Giles: (something, something) "light the spark"

P.s
Grunden til jeg næsten aldrig skriver blog?
Det tager for ****ing lang tid.
Har siddet har i alt for mange timer.
Hav det godt.
Tak til alle for alting.
Undskyld at jeg ikke skriver et svar til dig, Melissa, men vil bare så gerne have det her skrevet færdigt og sendt ud ... ligesom med min opgave forleden. Superundskyld?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar