fredag den 21. maj 2010

Onsdag, torsdag, fredag - happy weekend

Halløj, her er jeg igen ... har I savnet mig? Sikkert ikke xD

Onsdag d. 19/5:
- Folk blev en time efter sidste litteraturanalysetime for at læse højt af selvskrevne tekster
- Læste højt som den sidste før læreren. Det var en meget ... underlig oplevelse. At læse sin egen tekst op
- Alle andre end mig læste lyrik! x.x Det lyder ret så sejt, når de læser og sådan, men forstår det simpelthen ikke. Hvorfor skriver de digte? Hvad betyder digtene? Jeg forstår det ikke ):
- Før al oplæsningen skrev vi haiku-digte, hvorefter vi læste dem højt. Det var meget morsomt. Mine lød således:

1)
Hvide vægge står
Rektangler i massevis
Mennesker stirrer
2)
Kuglepen i hånd
Ord skrives på papiret
Danner meninger
3)
Digte om natur
Vandet i bevægelse
Som inspiration

Tjah, ikke det mest kunstneriske og fantastiske, man har set, men interessant at skrive. Helt sikkert

- Tog på biblioteket for at hente massevis af bøger
- Stødte ind i bibliotekar, jeg kender fra min tid som bogopsætter
- Hun ville interviewe mig til lokalavisen som "ugens læser". Spændende, spændende. Fik spørgsmål fra hende forleden

Torsdag d. 20/5:
- Tog til hudlægen for at få svar på prøver
- Blev sat ind i et dumt lille rum, hvor man ingenting kunne lave, og ventede der i 10-15 minutter
- Hun kiggede kort på stedet, hvor plastrene havde siddet
- Mente jeg havde kradset mig et af stederne? (når jeg kommer hjem ser jeg en fin, rød firkant - ja, ja, bare mig, der har kradset mig?!)
- Får at vide at min prøve er forsvundet. Den forsvinder kun én gang hvert tiende år. Yay for mig ... what's the odds? (Og det er forresten ikke nogens skyld, sørgede lægen lige for at gøre mig opmærksom på)
- Så kan komme derop og få taget prøven igen et tidspunkt, (lægen:) hvis jeg føler det er besværet værd. Diagnosen er alligevel ligemeget. Jeg kan bare gå og klø minn hals til blods resten af livet uden at vide, hvad det er, havd jeg kan forvente, hvad jeg skal gøre ved det.
- På vejen hjem lykkedes det mig at miste mine nøgler
- Cyklede sådan cirka halvdelen af vejen tilbage til hudlægen, før jeg fandt dem. Altid noget at jeg i det hele taget fandt dem
Kan faktisk ikke rigtig huske andet fra den dag. Lavede jeg slet ikke noget? Nååååeh, jo. Så Vampire Diaries (Vampyr Diarré? ;P) om aftenen! Dejlig, dejlig, dejlig serie. Elsker den så højt. Vil have mere!!!

Fredag d. 21/5:
- Redigerede på en af Melissas tegninger, så den kunne komme med i en doujinshi (japansk ord for bog med fantegninger/-versioner) omhandlende Komiks' maskot. Sendte den ind 4 minutter før deadline XD (så også først muligheden sent forrige aften, så havde ikke haft så meget tid)
- Denne bog fyldt med tegninger vil netop blive solgt til Komiks, hvor alle pengene vil gå til Kræftens Bekæmpelse. Fedt nok alligevel
- Tog ind og mødtes med Maria (som jeg kender gennem en ven/forfatterkurset)
- Vi spiste china box i det dejlige vejr. Vi fik snakket løs om min ven (for nyligt hendes ekskæreste) og at hun skulle til Japan i sommerferien og andet spændende
- Lallede egentlig bare rundt. Spiste noget is, kiggede i butikker, snakkede lidt mere
- Tog hjem igen et par timer senere
- Tog en lille tur ned på biblioteket (igen) for at hente flere reserverede bøger - stedet viste sig selvfølgelig at have lukket
- Moster kom lige kort forbi med de yngste, så fik snakket en anelse med dem, men de tog hurtigt af sted igen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar