søndag den 28. februar 2010

Så er der vist gået tilpas mange dage siden sidste gang

Min "lange" pause fra at skrive skyldes bestemt ikke travlhed, må jeg desværre indrømme. Det var bare - endnu en gang - det der med at tage sig sammen. For variationens skyld vil jeg denne gang tage dagene bagfra.

Søndag:
Læste "Djævelens Lærling". Den var ok. Universet var ret fedt bygget op, selvom jeg var strengt uenig med et flertal af tingene.
Naboen har lige fået sig en skildpadde. Den er virkelig, virkelig nuttet! Altså, vores hamster (Mulle) er fin nok, men pelsdyr har bare aldrig sagt mig særlig meget. Hvis jeg nogensinde skal have noget, skal det netop være en skildpadde, en slange eller fisk.
You've got to love the turtle!!!

Lørdag:
Ingenting, ingenting, ingenting.
Lidt løgn, men temmelig tæt på. Jeg er begyndt at føle mig meget asocial. Læser og læste mangaerne "Black Cat" og "Kare Kano". Begge dejlige på mange måder. Så film om koma-ramte folk, anden film om chihuahuaer og en tredje om cheerleaders (nej, ikke "Bring It On" xD).

Fredag:
Kom for tidligt i skole, så snakkede med folk i kaffebaren. Min lærer blev meget forvirret over, at jeg gik rundt med et K om halsen. Stakkel. Han gør sig så umage med at lære vores navne udenad. Hvis han ikke kan huske mit navn, skal man bare sige "fransk" til ham, så er den der. Han syntes også det var en skam, at vores gren af familien var de "kulturløse", eller noget i den stil (ingen skuespillere, ingen forfattere, ingen gallerier osv.)
Holdt oplæg, hvilket gik ret godt. Vi fik masser af ros. Denne gang var rosen dog ikke placeret på mig, men på oplæggene i helhed. Jeg er glad for, at vi ikke skuffede ham^^ (men stadig vildt uenig i hans måde at fortolke en af scenerne!!! forstår ikke, hvordan han kan få den forståelse. Og at en mand har skrevet om denne måde at se det på i en bog. Heldigvis holdt min oplægskammerat med mig!!!)
Tog ind til byen og rendte rundt med min mor bagefter. Hun fandt dvd'er, jeg fandt ingenting. Stødte til gengæld ind i en fra klassen, der sagde at jeg absolut skulle komme til festen om aftenen. Hvilken jeg ikke kom til. Fordi min fod ar forstuvet. Og fordi jeg var forkølet. Og fordi jeg spiste sent aftensmad. Og fordi jeg ikke vidste, hvor opvarmningen foregik.
Jeps, der findes mange gode undskyldninger. Men der kommer andre fester (selvom denne her garanteret var den ultimativt vigtigsteste af dem alle ..). Blandt andet skal vi garanteret ud at drikke efter tværfagligt på lørdag.

Torsdag:
Tog over på skolen for at snakke oplæg. Hvilket vi kun snakkede om i få minutter, resten var mere fjol og diskussion af ting i novellen.

Onsdag:
Besøgte far. Vi snakkede. Han tippede. Drak to colaer. Spiste en kage. Snakkede selvfølgelig noget mere. Gik hen til en ny kineser-restaurant (som faktisk ligger liiiidt langt væk; når man har forstuvet fod, er halvforkølet og vejret er dumt - men det var det værd). Spiste mig mæt --> overmæt --> og lidt ekstra. Virkelig ulækker madvane jeg har på buffet'er, får det helt dårligt med mig selv bagefter. Tror jeg spiste en 4-5 portioner (kinesiske retter, salat, sushi). Og der er her tale om både store og små retter. Drak et stort (og vi snakker kæmpe!) glas juice til. Som dessert var der is-bar, som jeg kun tog en mindre potion af.
Det var virkelig hyggeligt! Havde brug for at komme udenfor. Og det var så lang tid siden sidst. Havde dog glædet mig til at høre, hvad de havde syntes om Avatar, hvilken de så ikke havde fået set endnu alligevel. Tsk, tsk. Men det må jeg så høre om næste gang.

Er blevet ret hooked på "You don't own me" efter jeg så Ekskonernes Klub forleden dag. Har set den flere gange før, men den er bare så suveræn.
Love the song! My very new fave!!

Desuden bliver der pludselig spurgt om ønsker. Ja, jeg fylder snart 20. Det er deprimerende. Indtil det er overstået, så er det normalt og hverdag. Ligesom da jeg fyldte 19. Ved bare virkelig ikke, hvad jeg skal ønske mig. Eller om jeg skal holde for: familie, venner, holdet? - og hvordan skal jeg holde for hvem. Overvejelserne er der i hvert fald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar